Externe Competitie

Home  |  Interne Competitie   |  Externe Competitie     |  Rapid Toernooi   |  Locatie     |  Bestuur     |  55+ Schaak     |  Archief

Schaken in het Westland

De samenwerking tussen de Westlandse schaakclubs is al vele jaren uitstekend. Als gevolg daarvan is in 1994 WSC (Westlandse Schaak Combinatie) opgericht door de Westlandse schaakclubs met het doel het aanwezige schaaktalent te bundelen en te behouden voor het Westland. In de praktijk betrof dit vooral Lierse (De Lier), SIO ('s-Gravenzande) en Schaakmat (Naaldwijk). Deze clubs stonden hun beste spelers af aan WSC. Zij waren de z.g. moederclubs en hun voorzitters namen deel in het bestuur van WSC. ( zie website WSC )

Omdat voor het Westland verdere samenwerking extra kansen biedt, hebben Schaakmat en SIO besloten om met ingang van het seizoen 2004/2005 al hun externe wedstrijden te spelen uit naam van WSC. De interne competitie en de jeugdcompetitie wordt wel in de eigen clublokalen voortgezet.

Doordat SIO met ingang van het seizoen 2015 - 2016 als vereniging opgehouden is te bestaan, kunnen de resultaten van alle teams in de externe competitie het beste gevolgd worden via de website van WSC.

This Web Page Created by webmastersio@upcmail.nl with PageBreeze Free HTML Editor